• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån på del av skuldsaldo

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
@Laika
Lita dock inte på alla låneförmedlare, vissa vill bara ha sin provision snabbt och lätt och ser inte långsiktigt på kundrelationer och kvalitet. 14 st FF har den största påverkan inte lånebeloppet för din höjda riskprognos. Har du någon som skulle kunna stå som medlåntagare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
Jag har hjälpt flertal kunder i din situation, det går.
Du får dock ha tålamod och undvika förfrågningar en längre period så tidigare försvinner.
Kan vara en bra idee att ringa kreditbolagen och be dom avsluta krediterna 3 månader innan du söker lånet så dessa inte syns som aktiva på kreditupplysningen.
Rekomenderar att du betalar för en mini uc för att se aktuell riskprognos inför ansökan och kanske kontakta en låneförmedlare för tips och trix om när och hur du ska lägga in ansökan.

Mycket tacksam för din hjälp Lån Expert! Kan jag avsluta krediterna trots att jag forfarande har skulder där? Exempelvis skuld hos Remember på 20000:- (kreditkort) men avslutar jag det kortet 3 mån innan ansökan ser det bättre ut för att jag har en mindre aktiv kredit? Eller menar du avsluta som i att slutbetala krediten?

Kör redan månadsbetalning på minuc så har koll där. Även om det känns surt att skänka pengar månadsvis till UC så känns dett samtidigt skönt att ha överblick över allt.
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
282
Poäng
437
@Laika
Lita dock inte på alla låneförmedlare, vissa vill bara ha sin provision snabbt och lätt och ser inte långsiktigt på kundrelationer och kvalitet. 14 st FF har den största påverkan inte lånebeloppet för din höjda riskprognos. Har du någon som skulle kunna stå som medlåntagare?

Ev. kan någon stå med för bättre ränta, men skulderna kommer från ett långvarigt spelberoende så gäller att bevisa min vilja till förändring först vilket kan ta ett tag. Kanske tom längre än det tar för ff att försvinna från UC..
Nåja, behöver liksom ett första samlingslån för att kunna komma på banan igen. Sen tänkte jag kolla via Union då dom har förmånligt blanco via SEB har jag för mig.. men får se om det funkar.
Ganska lång tid kvar och mycket slit innan allt detta kan bli verklighet, men måste drömma mig bort ett tag för att inte tappa hoppet!
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Du kan avsluta krediten medans du har en skuld, betyder att du inte kan använda den för nya skulder. Om den avslutas räknas skulden inte limiten (20k) emot din skuldsättningsgrad samt som antal krediter och kreditgivare sjunker i värde.
SEB har medlemslån, tror den ligger på ~4,5%
Flertal förmedlare sammarbetar med SEB där om du får bud från dom kan förhandlas till medlemslån när vald som erbjudande.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Har ett blancolån hos SEB på 5,8 % tar de en ny UC om de gör om det till ett medlemslån?
 

Lån Expert

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
25 Juli 2017
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Osäker, vanligtvis när jag hanterar dessa ärenden finns det redan en aktiv och gilltig UC vid tillfället. Tror inte det skulle behövas men ring och fråga, låt mig gärna veta vad du fick för svar!
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har ett blancolån hos SEB på 5,8 % tar de en ny UC om de gör om det till ett medlemslån?

Beror kanske på hur lång tid som gått sedan du fick lånet. På mig tog de inte en ny, var kanske en vecka eller två innan jag ringde för att sänka räntan.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Beror kanske på hur lång tid som gått sedan du fick lånet. På mig tog de inte en ny, var kanske en vecka eller två innan jag ringde för att sänka räntan.

Har gått tre månader nu så kanske är för lång tid. Inte värt en UC för 1%. Men får Skanska svar om jag ringer
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp